fbpx
País/Regió: Espanya/Catalunya
Duració: 40 minuts

Un espai real, una plaça que preserva els vestigis de l’ús públic, unes dones que renten, aigua i sabó per tot arreu, roba blanca i un safareig on aquestes dones comparteixen confidències, desitjos, pors i la quotidianitat que no s’atura.
La bugada és el resultat del taller de creació col·lectiva impartit per La buena Compañía durant el mes de setembre. Una peça escènica que recrea metafòricament la trobada còmplice entre les dones que rentaven la roba als safaretjos públics. S’utilitza el safareig com a metàfora, com a mostra de l’únic espai de convivència femenina extra-familiar.
La Bugada és una evocació del que succeïa als safareigs quan les dones s’hi reunien per parlar dels seus assumptes. Un espai públic on no només s’hi rentava i esbandia la roba bruta, sinó també les consciències, els pensaments, les pors… Fregar fort fins a desvetllar desitjos i somnis. Murmurar, esquitxar, airejar els draps bruts. Ballar al ritme del sabó, el fregall, el xipolleig de l’aigua.

Crèdits:

Direcció del projecte: Labuena Compañía / Taller de creació: Arantza López, David Franch / Dramatúrgia: Labuena Compañía / Intèrprets: dones que han participat als tallers de Figueres / Producció: Labuena Compañía

Sobre la companyia "La Buena Compañia":

La Buena Compañía són David Franch i Arantza López Medina, creadors i intèrprets, formats en arts escèniques. Ell especialitzat en noves dramatúrgies. Ella, en coreografia i dansa contemporània. Coincideixen l’any 2011 a L’animal a l’esquena (Celrà), treballant en un projecte de videocreació. Interessos comuns en relació a la creació escènica contemporània i trajectòries tan divergents fan que trobin punts en comú i que es decideixin a treballar junts.

El 2013 creen el seu primer espectacle escènic Óssos a l’aigua. Reben el suport econòmic de l’OSIC (Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya) Obtenen residència de creació a Azala Kreazio Espazioa (Vitòria), al C.C.Can Felipa i a l’Antic Teatre. L’estrenen el 2014 a la V Edició del Cicle El meu Veí fa performances, Barcelona. Obtenen el Premi del Públic i 1er Premi de Jurat en la I Caravana de Tràilers organitzada per G.R.U.A. dins el marc del Festival Grec de Barcelona.

Óssos a l’aigua s’ha pogut veure a l’Antic Teatre, Arts Santa Mònica, Versus Teatre i Centre Párraga (Múrcia).
Óssos a l’aigua va ser una de les peces seleccionades pel Circuit de la Xarxa de Teatres Alternatius. S’ha pogut veure a Barcelona, Múrcia, València, Madrid, Aranjuez, Vigo, Santander, Bilbao, Tenerife i Burgos, durant el 2015.
El 2015 presenten una peça itinerant titulada La dona del sac una peça que parla sense emetre judici i de manera poètica i al·legòrica del pes que arrosseguen les dones per la seva condició de gènere. Estrenada al Festival Sismògraf 2016, s’ha pogut veure en diversos festivals, universitats, trobades sobre teatre, dansa i performance, trobades sobre art i gènere.

Actualment han presentat la seva tercera peça escènica A plaer, amb coproducció de Festival TNT, Festival Escena Poblenou i Antic Teatre. La buena compañía imparteix el taller de creació del discurs a l’acció, dissenyat en el marc de la V Edició del Cicle El meu veí fa performances, Barcelona. El taller també s’ha impartit a la Sala Beckett de Barcelona dins el Festival Escena Poblenou, al Centre Párraga (Múrcia), Teatre Victòria (Tenerife), El Baixador (Granada) i a la Sala Baratza (Vitòria) i en el Festival BAD de Bilbao 2017.

OSA + MUJIKA

Expectations will not kill you

Plaça Josep Pla
Diumenge 4 d’Octubre a les 18:30h.

País/Regió: Espanya/País Basc
Duració: 15 minuts

Sinopsis:
Expectations will not kill you parteix del sentiment de fracàs que patim quan els nostres objectius no s’assoleixen, de la inestabilitat emocional que crea aquesta sensació de derrota. El punt de partida és l’instant que tant hem somiat, el moment de trobar aquella persona que tant havíem desitjat…. Quantes tardes hem passat imaginant què ens oferiria la nit? I qui no ha tornat ensopit cap a casa perquè els somnis no s’han acomplert? Malgrat això, Expectations will not kill you no és una peça derrotista. Ens parla de les esperances i els impulsos que ens fan reviscolar. Al cap i a la fi, vivim entre les expectatives frustrades i les noves il·lusions.

Potser la nit no va acabar d’anar tal i com havíem projectat, potser va ser diferent del que havíem previst, però va ser igualment meravellosa.

Crédits de l’Espectacle:
Direcció: Osa + Mujika
Coreografia: Jaiotz Osa
Intèrprets: Raymond Naval, Jaiotz Osa
Vestuari: Xabier Mujika
Vídeo i Foto: Etanowski

Sobre la Companyia:
Osa + Mujika neix el 2017 de la trobada artística entre Jaiotz Osa i Xabier Mujika. Jaiotz Osa és ballarí i coreògraf. Xabier Mujika és dissenyador de vestuari i d’espais escènics. La unió Osa + Mujika sorgeix de la necessitat de donar resposta a les seves inquietuds en dansa i arts visuals.

La seva primera peça (Suddenly) va ser seleccionada per la Red Acieloabierto 2017 i presentada en festivals nacionals i internacionals. Posteriorment van estrenar Suddenly III (2018), seleccionada pel circuit Danza a Escena 2019, i Kenophobia (2019).

Actualment estan de gira amb Expectations will not kill you, una peça concebuda per a espais no convencionals.

https://www.facebook.com/Osa-Mujika-1938794129714287
https://www.instagram.com/osa_mujika/

Fundador i Director

Roger Fernández Cifuentes

Originari de Figueres (Espanya), Roger és el fundador i director d’AGITART.

Graduat a l’Institut del Teatre (Barcelona) i exmembre de VERVE (Companyia de Postgrau de la Northern School of Contemporary Dance, Leeds), Roger ha treballat amb una varietat de coreògrafs internacionals, entre ells Ben Wright, Frauke Requardt, Angus Balbernie, James Wilton, Matthew Robinson i Jessica Kennedy.

Com a coreògraf emergent, Roger ha estat guardonat amb diversos premis coreogràfics entre ells el primer premi en el Concurs Internacional de Dansa de Riba-Roja, al Concurs Internacional Ciutat de Barcelona de 2012, i el premi del públic al Certamen Coreogràfic de Sabadell. Des de la seva formació, ha estat creant peces per la Companyia AGITART incloent “Life”, “ADaliN”, “Pandora” i “Sand”, que han realitzat gires a escala nacional i internacional a Espanya, Bèlgica i el Regne Unit. L’any 2015, Roger va ser seleccionat per participar en un programa de coreògrafs emergents, Exit Visa, a The Place, Londres.

Paral·lelament a la seva tasca com a codirector, mestre, coreògraf i programador amb AGITART, Roger continua treballant professionalment com a ballarí i coreògraf per a altres projectes.

Producció

Georgina Aviés Sarrias

Nascuda a Barcelona el 1994, Georgina és cap de producció del festival Figueres es MOU.

Georgina és graduada a l’Institut del Teatre en l’especialitat de dansa Contemporània l’any 2012 i posteriorment és membre del Ballet Junior de Geneve sota la direcció artística de Sean Wood i Patrice Delay fins a l’any 2014.

Georgina ha treballat amb coreògrafs internacionals com, Barak Marshall, Andonis Foniadakis, Yann Marussich, Marina Mascarell i Ioannis Mandafounis, entre d’altres.

Com a ballarina Georgina forma part d’Habemus Corpus Dance Company amb peces com TEEN TIME GONE (2016) i AIRE (2017), estrenada dins de la programació del Festival Grec de Barcelona. També des de l’any 2016 és intèrpret a la companyia Addaura Teatre Visual dirigida per Teia Moner, on ha participat en diverses produccions.

Georgina forma part d’AGITART des de l’any 2014 liderant tallers de moviment dins del projecte AGITART educa, impartint tallers regulars a escoles primàries dins del projecte de planters de Conarte Internacional, entre d’altres projectes.

Director Workshops Professionals i Assessorament Artístic

Gianluca Vicentini

Originari d’Itàlia, en Gianluca és el Director dels Workshops i Assessor Artístic d’AGITART.

En Gianluca ha treballat a la Northern School of Contemporary Dance a Leeds com a Director Artístic de VERVE i ha estat el Cap de Desenvolupament Professional.

Sota la seva direcció, la companyia ha treballat amb coreògrafs internacionals com ara Lea Anderson, Anton Lachky, Akram Khan, Kerry Nicholls, Ben Wright, Theo Clinkard, Luca Silvestrini i Efrosini Protopapa, fent extensa gira per Europa.

Al mateix temps que dirigia el Riley Theatre, en Gianluca va establir “Connections”, un pla de desenvolupament artístic professional i d’alt rendiment d’un any de durada. Aquest va incloure “Northern Connections”, programa específicament dissenyat per artistes emergents amb seu al nord d’Anglaterra. També ha estat involucrat en una col·laboració amb l’Institut Henry Moore i Tino Sehgal per a la recreació de “Kiss”.

Abans de traslladar-se a Leeds, en Gianluca va ser l’Assitent de Direcció Artística de Iceland Dance Company i va col·laborar com a Director d’Assaig per Carte Blanche. També va ser Director Artístic de Spiral Dansflokkur, una companyia de joves ballarins amb seu a Islàndia.

En Gianluca aporta la Direcció Artística a artistes independents, programant i treballant a nivell internacional a través de la indústria de la dansa, així com també dirigint i donant-los suport.