fbpx
País/Regió: Espanya/Catalunya i Eslovènia
Duració: 15 minuts

COSSOC és un duet de dansa per carrer. És una col·laboració entre un ballarí de Catalunya i una ballarina d’Eslovènia. És una coreografia hipnòtica plena d’imatges suggerents del que poden fer dos cossos en constant equilibri. Un moviment de recerca sobre la complexitat i la simplicitat d’una relació. Una finestra d’observació i curiositat per l’espectador, frontera entre un espai públic i privat.

Establint una relació íntima, els dos intèrprets creen una connexió forta, des d’on podr interpel·lar l’entorn i integrar-se amb l’espai. La peça porta al públic per un camí de calma i escolta. Potser la peça no és res més que la recerca d’un lloc on trobar-se amb tranquil·litat

Anamaria i Magí van començar a treballar junts fa tres anys, i COSSOC és la seva primera peça completa. La peça neix del seu interès comú en una recerca fora l’espai habitual del teatre.

SOBRE PRINCIPIS FÍSICS

Com a tema principal, juguen amb l’equilibri estant un constantment sobre l’altre, intentant trobar l’eix exacte en el cos de l’altre. Equilibris en llocs menys evidents, els dóna la complexitat i alhora la necessitat de sintonitzar realment un cos amb l’altre. Escoltant cada petit canvi de pes, cada transferència dins seu, entre ells i amb l’espai. Aquestes propostes creen un paisatge on cada detall es fa visible.

L’esforç físic que exigeixen aquestes posicions és una manera d’arribar a un estat corporal i mental concret. On deixar de pensar únicament amb el cervell i incorporar l’experiència sensorial.

SOBRE LA RELACIÓ

Al llarg de la peça estan en una cerca constant de comoditat i seguretat. Així, donant-se el suport i la confiança necessaris, es troben fent nius un a sobre de l’altre. El que per ells acaba sent una imatge metafòrica de la llar, aquest lloc que tots els humans i animals anhelen. En la peça proposen una relació entre dues persones rebutjant qualsevol forma capitalista de relació, sense estar definida pel gènere, ni per cap altra diferenciació. Per poder establir la seva singular connexió des de la fragilitat i complexitat d’una relació honesta, on qualsevol mena de rol canvia constantment entre nosaltres.

Aquesta camí de comunicación demana una constant atenció i navega entre esdevenir una unitat i mantenir l’individualitat. Què significa insistir en una relació? Potser és una inversió i una negociació constant de cada canvi, una sensibilitat per llegir i comprendre la posició de l’altre.

Aquesta manera delicada de comunicació, d’alguna manera íntima, posa l’espectador gairebé en la posició d’un voyeur: que vol mirar, observar, entendre. Sense comentar-ho, qüestionen la frontera del que és privat i el que és públic. Què compartim i què no, què significa ocupar l’espai públic exposant la vulnerabilitat.

RESULTAT I EFECTE

La posició ideal de l’audiència és de mig cercle, per tal de crear un espai més íntim però mantenir un fons paisatgístic com a segon pla. El duet és site-responsive amb el lloc que ocupa, o sigui que s’adapta a l’espai tant com adaptem l’espai pel nostre benefici. Té la voluntat d’integrar-se amb l’entorn i es permet jugar-hi i ser-ne afectat.

La peça convida el públic a participar en el nostre camí d’aprenentatge. Per entrar en un estat similar al nostre. Així d’una banda els confrontem amb un ritme lent i els mostrem situacions reals, demanant empatitzar. D’altra banda els convidem a un ambient de joc, on tot sembla possible. Així volem donar la possibilitat d’entrar al nostre món a través dels seus ulls, sense imposar cap ideologia del nostre costat. Al llarg de l’espectacle apareixen certs significats simbòlics que el públic pot decidir seguir o no. Però més enllà del significat, a poc a poc, ens interessa obrir canals de comunicació, on poder compartir un viatge emocional col·lectiu, des de la singularitat de cada persona.

COSSOC vol deixar una empremta en el record del públic. Creant un viatge a través de les emocions i deixar espai per a una sensació de contemplació col·lectiva.

Crèdits:

Creació, direcció i interprets: MAGÍ SERRA and ANAMARIA KLAJNŠČEK. / Compositor: SANTI CARETA. / Fotografia: NORA BAYLACH. / Video: IGNASI CASTANYER. / Amb suport de gestió d’ELCLIMAMOLA. / Coproductors: FIRA TÀRREGA, EL GRANER CENTRE DE CREACIÓ, CENTRE DE CREACIÓ ROCA UMBERT. / Amb el suport de: La Visiva, C.C. la Barceloneta, Danseu Festival. / Agraïments a Special thanks to Roser López Espinosa, Joana Serra, Urša Sekirnik and Adria Pinar.

Sobre la companyia "Magí Serra i Anamaria Klajnscek":

ANAMARIA i MAGÍ es van conèixer en 2018 dins el procés creatiu de Trama de Roser López Espinosa. Amb el qual han estat en procés de creació durant gairebé 2 anys, amb períodes de residència a El Graner, Rocaumbert i La Caldera. La peça es va estrenar al Mercat de les Flors el 2019 i des d’aleshores està de gira nacional i internacional. A més d’haver rebut el Premi de la Crítica a la millor coreografia.

En 2019 amb el suport del Centre Cívic de la Barceloneta i La visiva, van començar a col•laborar en una investigació sobre un nou principi de partnering. Com a resultat, creen el projecte de peça COSSOC, amb el qual obtenen una coproducció amb FiraTàrrega, Graner i Rocaumbert.

Han estat treballant junts durant gairebé 3 anys, desenvolupant un llenguatge comú, i amb l’ajuda administrativa del Climamola han construït una xarxa de socis per un cop estrenat seguir projectant el treball arreu.

Magí Serra és intèrpret i creador amb base a Barcelona. És un artista versàtil que ha treballat per a alguns dels coreògrafs més actius en l’escena catalana actual com Roberto Olivan, GN / MC, Roser López o Lali Ayguade. Fa 6 anys, va començar a crear els seus propis treballs: Esvorell, que es va estrenar a Fira Mediterrània de Manresa (2016) i el sol La Mesura del detall, estrenat al Festival Sismògraf (2018).

Anamaria Klajnšček va néixer a Eslovènia i va fer els seus estudis a Amsterdam (AHK). Ha treballat per la companyia alemanya TanzMainz (creant peces amb Sharon Eyal, GN / MC, Guy Weisman i Roni Haver). Actualment treballen com a freelance amb diferents coreògrafs (Roser López Espinosa, Pere Faura…) a més de fer el seu propi treball.

OSA + MUJIKA

Expectations will not kill you

Plaça Josep Pla
Diumenge 4 d’Octubre a les 18:30h.

País/Regió: Espanya/País Basc
Duració: 15 minuts

Sinopsis:
Expectations will not kill you parteix del sentiment de fracàs que patim quan els nostres objectius no s’assoleixen, de la inestabilitat emocional que crea aquesta sensació de derrota. El punt de partida és l’instant que tant hem somiat, el moment de trobar aquella persona que tant havíem desitjat…. Quantes tardes hem passat imaginant què ens oferiria la nit? I qui no ha tornat ensopit cap a casa perquè els somnis no s’han acomplert? Malgrat això, Expectations will not kill you no és una peça derrotista. Ens parla de les esperances i els impulsos que ens fan reviscolar. Al cap i a la fi, vivim entre les expectatives frustrades i les noves il·lusions.

Potser la nit no va acabar d’anar tal i com havíem projectat, potser va ser diferent del que havíem previst, però va ser igualment meravellosa.

Crédits de l’Espectacle:
Direcció: Osa + Mujika
Coreografia: Jaiotz Osa
Intèrprets: Raymond Naval, Jaiotz Osa
Vestuari: Xabier Mujika
Vídeo i Foto: Etanowski

Sobre la Companyia:
Osa + Mujika neix el 2017 de la trobada artística entre Jaiotz Osa i Xabier Mujika. Jaiotz Osa és ballarí i coreògraf. Xabier Mujika és dissenyador de vestuari i d’espais escènics. La unió Osa + Mujika sorgeix de la necessitat de donar resposta a les seves inquietuds en dansa i arts visuals.

La seva primera peça (Suddenly) va ser seleccionada per la Red Acieloabierto 2017 i presentada en festivals nacionals i internacionals. Posteriorment van estrenar Suddenly III (2018), seleccionada pel circuit Danza a Escena 2019, i Kenophobia (2019).

Actualment estan de gira amb Expectations will not kill you, una peça concebuda per a espais no convencionals.

https://www.facebook.com/Osa-Mujika-1938794129714287
https://www.instagram.com/osa_mujika/

Fundador i Director

Roger Fernández Cifuentes

Originari de Figueres (Espanya), Roger és el fundador i director d’AGITART.

Graduat a l’Institut del Teatre (Barcelona) i exmembre de VERVE (Companyia de Postgrau de la Northern School of Contemporary Dance, Leeds), Roger ha treballat amb una varietat de coreògrafs internacionals, entre ells Ben Wright, Frauke Requardt, Angus Balbernie, James Wilton, Matthew Robinson i Jessica Kennedy.

Com a coreògraf emergent, Roger ha estat guardonat amb diversos premis coreogràfics entre ells el primer premi en el Concurs Internacional de Dansa de Riba-Roja, al Concurs Internacional Ciutat de Barcelona de 2012, i el premi del públic al Certamen Coreogràfic de Sabadell. Des de la seva formació, ha estat creant peces per la Companyia AGITART incloent “Life”, “ADaliN”, “Pandora” i “Sand”, que han realitzat gires a escala nacional i internacional a Espanya, Bèlgica i el Regne Unit. L’any 2015, Roger va ser seleccionat per participar en un programa de coreògrafs emergents, Exit Visa, a The Place, Londres.

Paral·lelament a la seva tasca com a codirector, mestre, coreògraf i programador amb AGITART, Roger continua treballant professionalment com a ballarí i coreògraf per a altres projectes.

Producció

Georgina Aviés Sarrias

Nascuda a Barcelona el 1994, Georgina és cap de producció del festival Figueres es MOU.

Georgina és graduada a l’Institut del Teatre en l’especialitat de dansa Contemporània l’any 2012 i posteriorment és membre del Ballet Junior de Geneve sota la direcció artística de Sean Wood i Patrice Delay fins a l’any 2014.

Georgina ha treballat amb coreògrafs internacionals com, Barak Marshall, Andonis Foniadakis, Yann Marussich, Marina Mascarell i Ioannis Mandafounis, entre d’altres.

Com a ballarina Georgina forma part d’Habemus Corpus Dance Company amb peces com TEEN TIME GONE (2016) i AIRE (2017), estrenada dins de la programació del Festival Grec de Barcelona. També des de l’any 2016 és intèrpret a la companyia Addaura Teatre Visual dirigida per Teia Moner, on ha participat en diverses produccions.

Georgina forma part d’AGITART des de l’any 2014 liderant tallers de moviment dins del projecte AGITART educa, impartint tallers regulars a escoles primàries dins del projecte de planters de Conarte Internacional, entre d’altres projectes.

Director Workshops Professionals i Assessorament Artístic

Gianluca Vicentini

Originari d’Itàlia, en Gianluca és el Director dels Workshops i Assessor Artístic d’AGITART.

En Gianluca ha treballat a la Northern School of Contemporary Dance a Leeds com a Director Artístic de VERVE i ha estat el Cap de Desenvolupament Professional.

Sota la seva direcció, la companyia ha treballat amb coreògrafs internacionals com ara Lea Anderson, Anton Lachky, Akram Khan, Kerry Nicholls, Ben Wright, Theo Clinkard, Luca Silvestrini i Efrosini Protopapa, fent extensa gira per Europa.

Al mateix temps que dirigia el Riley Theatre, en Gianluca va establir “Connections”, un pla de desenvolupament artístic professional i d’alt rendiment d’un any de durada. Aquest va incloure “Northern Connections”, programa específicament dissenyat per artistes emergents amb seu al nord d’Anglaterra. També ha estat involucrat en una col·laboració amb l’Institut Henry Moore i Tino Sehgal per a la recreació de “Kiss”.

Abans de traslladar-se a Leeds, en Gianluca va ser l’Assitent de Direcció Artística de Iceland Dance Company i va col·laborar com a Director d’Assaig per Carte Blanche. També va ser Director Artístic de Spiral Dansflokkur, una companyia de joves ballarins amb seu a Islàndia.

En Gianluca aporta la Direcció Artística a artistes independents, programant i treballant a nivell internacional a través de la indústria de la dansa, així com també dirigint i donant-los suport.